McNXT is ons antwoord op alle vragen over de nieuwe generatie IT consultants. McNxt wordt gerund voor en door een groep jonge McCoyans en is bedoeld voor iedere Young Professional.
Wat doet McNXT precies? Alles in het kader van ontwikkeling. We organiseren workshops, trainingen, borrels en andere events en bemoeien ons met alles wat invloed heeft op de nieuwe generatie IT consultants. McNXT geeft voortdurend nieuwe creatieve impulsen aan McCoy!
In 2012 hadden vier mannen een idee. Al hun opgetelde ervaring in verschillende IT bedrijven zou allemaal nog eens worden toegepast in een nieuw bedrijf. Een bedrijf met een heldere missie. Om de beste te worden in de SAP markt. Het leukste bedrijf om voor te werken. Het beste bedrijf om mee te werken. En daar hoorde een naam bij. Een naam die staat voor de beste in zijn soort. Zoals de Amerikanen zeggen: voor ‘The Real Thing’. Dat werd dus McCoy. Los van een oud geslacht (illegale) Schotse whiskystokers staat deze naam ook precies voor wat wij willen zijn en uitstralen. Het beste SAP bedrijf om voor en mee te werken. En omdat we geloven in vereenvoudiging van IT: Simply McCoy.
McCoy streeft ernaar om met de allerbeste consultants systemen en processen bij haar klanten te vereenvoudigen. En klanten op deze wijze succesvoller te maken. Maar wat is dat, een top 100 SAP consultant? Wanneer ben ik dat? Of hoe kan ik dat worden?
In de afgelopen 25 jaar hebben we vanuit diverse rollen succesvolle en minder succesvolle SAP consultants mogen meemaken. Wat maakt het verschil? Waar kan een consultant zich in ontwikkelen en waarin nauwelijks? Naam voor naam zijn we door lijsten gegaan en hebben we de succesfactoren benoemd. Wat onderscheidt de besten van de goeden?
Allereerst gaat het om zichtbare houding en gedrag. Attitude noemen we dat in ons model. Daarnaast natuurlijk over inhoudelijke kennis op gebied van SAP, business processen en methodes. Dan onderscheiden consultants zich die boven de materie staan en goed kunnen communiceren. Zij stellen de juiste vragen, halen relevante feiten naar boven en delen hun conclusie met de klant. Succesvolle consultants nemen ook het voortouw. Ze zijn 'thought leaders' in hun domein. Niet alleen als visionair, maar ook als eigenaar, zodat zaken gerealiseerd worden. Als laatste zijn sociale vaardigheden van belang; succesvolle samenwerking, actief onderhouden van een kennis netwerk en het openstaan voor nieuwe zakelijk relaties.
Aha, weer een model?! Ja. En nee. Het is een tastbaar model met diepgang, opgezet om praktisch toe te passen. Maar modellen en structuren zijn binnen McCoy niet leidend. Talent is dat wel. Door met iedere collega dieper in te gaan op de verschillende aspecten en deze te ontwikkelen, werken we aan de top 100 SAP consultants van de Benelux. Hoe dan? Bijvoorbeeld door inzet van ons learning platform dat we hiervoor hebben opgezet, de McAdemy. Door intensieve coaching. En door het bieden van mooie kansen om de juiste ervaring op te doen!
We leven in de tijd van de zelfrijdende auto's en zelftestende machines. Maar de zelfbewuste mens moet het nog al te vaak doen met een functiebeschrijving. Bij McCoy & Partners vinden we dat niet van deze tijd, dus functiebeschrijvingen kennen we niet. Waarom niet? En welke vragen levert dat op? Toch eerst even de nooit gestelde vragen... Allereerst de vraag die mijn collega's nog niet hebben gesteld; Hoe weet ik dan wat ik moet doen? Laat ik daar niet te lang bij stil staan. We zijn jarenlang opgeleid. En dat is niet alleen zo bij McCoy. We zijn prima in staat om een eindresultaat te bereiken met een zelf gedefinieerde aanpak. Om zelfstandig taken uit te voeren die leiden tot het gewenste resultaat. Of om zaken af te stemmen die niet naar behoren verlopen. Vragen te stellen over onduidelijkheden of verantwoordelijkheden te bediscussiëren.
Maar hoe weet ik dan of ik voldoe aan de verwachtingen? Want ik heb geen beschrijving van mijn taken en verantwoordelijkheden... Daarvan durf ik te beweren dat een functiebeschrijving ook niet helpt. Of jij het goed hebt gedaan wordt bepaald door een complexer samenstel van verwachtingen definiëren en afstemmen, interactie, omgevingsfactoren, inzet, doorzettingsvermogen, e.d.
Heeft McCoy dan ook geen functiehuis? Klopt. Je wordt geen betere consultant door jezelf met anderen te vergelijken. Wel kun je van anderen leren. En zij van jou. Je bouwt dus aan jouw toekomst op basis van jouw individuele talent, kennis en ervaring. De richting en precieze inhoud bepaal je samen met je coach. Je groeit in jouw tempo en je salaris groeit mee. Ik hoor je vragen 'Maar wacht...een loongebouw zonder functiehuis, dat kan toch niet?'
Ik weet het niet, moet ik bekennen. Want bij McCoy hebben we namelijk ook geen loongebouw. Wij geloven er in dat jouw salaris wordt bepaald door de arbeidsmarkt. Maar zo weet ik toch ook niet wat mijn groeipad is? Mag ik dan een wedervraag stellen? Hoe kan een functiehuis bepalen wat jouw individuele groeipad is? Daarvoor ben je toch te uniek? Jouw unieke groeipad vraagt om maatwerk en veel dialogen met je coach. Je definieert dan stappen voorwaarts, maar stelt ook tijdig bij. Samen creëer je een perspectief waar jij voor gaat en dat ook realistisch is.
En hoe weten anderen dan wat ik doe? Persoonlijk zou ik niet weten wat er tegen is om de rol die jij vervult een label te geven. Een goede korte naam die past op je kaartje, LinkedIn, onder je foto op de website, etc. Een pakkende beschrijving van wat je doet zodat iedereen dat snel begrijpt. Bedenk die rolnaam zelf en toets hem met je omgeving, wees creatief. Dus geen VP, Senior Director, Platinum Consultant of Grote Leider. Want dat zegt niets. Hooguit dat je rangen en standen heel belangrijk vindt.
Hoe definieer je dan een McCoy-vacature ? Wij zijn bij McCoy niet op zoek naar invulling voor een functie. We zoeken talent dat bij ons past. En natuurlijk hebben we ons best gedaan om de verschillende generieke rollen te beschrijven. Bekijk er gerust eens 1 op deze site.
Doen we dit voor een klant of voor een collega?
Dat vragen we ons iedere dag meerdere malen af. Meetings, presentaties, mails, het maakt niet uit wat; het moet zo zijn dat we dat doen voor een klant of een collega. Voor geen van beiden? Direct stoppen dan! Een focus die voor ons al jaren verhelderend werkt. Zeker als je dit afzet tegen bedrijven waar klanten en collega's naar de achtergrond worden gedrukt door het belang van de aandeelhouder.
We zijn een 100% SAP dienstverlener die kwaliteit en commitment hoog in het vaandel heeft staan. Onze ambitie is dan ook om de allerbeste consultants aan boord te hebben. Dat is eerder een reis dan een bestemming. McCoy collega's coachen we om de beste te worden, we dagen ze uit en geven hen de ruimte. Ze hebben het DNA om hier vanuit zichzelf naar te streven. 'Intrinsiek gemotiveerd' noemen we dat. Het streven om de beste te worden in het SAP consultancy vak (zie ook top100). Uiteraard geholpen door kundige collega's en ervaren coaches die luisteren en advies geven. We bieden de ruimte en kansen om fouten te maken en vieren het succes als een resultaat wordt behaald. Een veilige omgeving waar je iets kunt uitproberen of een raar idee kunt lanceren. Want 'the perfect score' streven we ook na als het gaat over medewerkers tevredenheid. Ook al staat deze momenteel boven het gemiddelde van Best Workplaces (in 2019 op 98%); we horen graag hoe we dit nog dichter bij de 100% kunnen krijgen!
Klanten mogen rekenen op een maximaal commitment om projecten tot een goed einde te brengen. Binnen de gestelde tijd, binnen het gestelde budget. Met oplossingen die voldoen aan de verwachting. En doorzettingsvermogen, inzet en drive om complexe vraagstukken op te lossen. Niet altijd door gedwee te bieden wat een klant vraagt. Vaak ook door te begrijpen wat er schuilgaat achter de initiële vraag. Geen 'u vraagt, wij draaien' dus. Met als doel om tot een perfecte oplossing te komen. Bij voorkeur met eenvoudige oplossingen die toekomst vast zijn en uitlegbaar naar gebruikers. Simply McCoy! Want ook hier geldt dat we gaan voor 100% klanttevredenheid, 'the perfect score'.
De 💯 beste consultants bij onze gewaardeerde klanten; het is het voortdurend streven naar vooruitgang en verbetering. Daar blijven wij voor gaan: Simply McCoy!
Om optimaal te kunnen functioneren moet je lekker in je vel zitten. 'Sharpen the saw' zegt Covey. En dat doen we actief; een loopgroep, een fietsgroep, wandklimmers e.d. We zijn jaarlijks actief tijdens de Marathon in Eindhoven met de 10km-run. We stimuleren elkaar om zo nu en dan de 185 treden naar de 8e verdieping van het prachtige Glasgebouw in Eindhoven te pakken in plaats van de lift.
En mochten de werkzaamheden en gebeurtenissen in je leven even te veel worden dan hebben we een luisterend oor. Om daarna professionele passende hulp te bieden.
Zoveel als we kunnen. Want dat is het centrale thema; samen werken aan vooruitgang. Samen met jouw coach stippel je jouw route uit. Via onze McAdemy bieden we trainingen aan op inhoudelijke SAP onderdelen, maar ook op het vlak van softskills. Met kennisteams komen we samen om dieper in te gaan op jouw specifieke vakgebied en de ontwikkeling daarin.
En heb jij zelf iets waar andere collega's van kunnen leren? Dan ben jij de keynote speaker op een zelf te organiseren sessie op de McAdemy!
Jazeker! Wij doen projecten voor een reeks klanten waar we trots op zijn. Met deze klanten hebben we een directe relatie op meerdere niveaus. Waar het kan nemen we graag de verantwoordelijkheid voor een totaalproject. Bij klanten waar dat niet mogelijk is werken we samen met andere partijen.
Ons uitgangspunt is om >90% van de collega's in McCoy-teams aan projecten te laten werken.