Overstappen van werkgever kan, helemaal ten tijde van corona, een uitdaging zijn en stress met zich meebrengen. Daarom is het heel belangrijk om te weten waar je voor gaat kiezen (functie, organisatie etc.) en de nieuwe werkgever weet waar hij voor staat (visie, organisatiecultuur). Als deze twee aspecten namelijk goed matchen, dan kan een overstap juist heel goed en energiek verlopen.
 Dit was exact mijn ervaring de afgelopen drie maanden. En ik kan nu bevestigen: mijn employee experience is tot nu toe uitstekend!

Visie bindt


Weten waar je voor staat als organisatie en dit zowel intern als extern uitdragen is iets dat mij heel erg aantrekt. Daarom is een gezamenlijk doel, dat iedereen bindt voor mij een heel sterke persoonlijke drijfveer om bij te dragen aan het succes van McCoy. Om dit als organisatie te creëren en onderhouden vergt veel toewijding, maar vooral een goede visie op waar wij als McCoy voor staan. Heel veel zaken zullen dan vervolgens “vanzelf” gaan. Door die visie namelijk intern en extern uit te dragen, zullen de juiste mensen zich vanzelf aan McCoy willen verbinden.

Moments that matter


Dit gold ook voor mij. Onderdelen die mij in de aanloop naar mijn overstap zo aantrokken waren de visie van de McCoyans, het vertrouwen die men elkaar geeft en het ondernemerschap dat in allen aanwezig is. Dit merkte ik in de (sollicitatie)gesprekken die ik had, waardoor mijn nieuwsgierigheid en enthousiasme verder geprikkeld werd. 
Het vertrouwen in de kennis, kunde en het individu is een heel belangrijk fundament voor een goede arbeidsrelatie. Naast dat dit bleek uit de gesprekken die ik had, bleek het ook al heel concreet uit bijvoorbeeld de arbeidsvoorwaarden. Bij McCoy kreeg ik direct een vast contract en geen concurrentie- of relatiebeding. Dat is écht vertrouwen hebben in het nieuwe talent, maar ook vertrouwen hebben in het eigen kunnen als organisatie.
Na de eerste weken werken bij McCoy merkte ik dat een heel goede keuze heb gemaakt: mijn verwachtingen vooraf werden “gevalideerd” nu ik zelf McCoyan ben. Ik merk dit in de enthousiaste en leuke gesprekken met mensen, het ondernemerschap dat ik bij allen zie en de gezamenlijke visie die iedereen uitdraagt. 
Dit zijn echt “moments that matter” die bijdragen aan het feit dat ik onderdeel wil blijven uitmaken van McCoy en we met trots ons werk doen.

Employee Experience 


Als start van een aantal blogs die ik ga schrijven over “employee experience”, is mijn eerste ervaring delen een mooi startpunt. Ik zoomde al in op mijn verwachtingen vooraf en de daadwerkelijke ervaringen die ik tot nu toe gehad heb. Onderstaand model, dat onder andere in HXM gebruikt wordt, laat zien waarom dit zo van belang is:
 

Mijn McCoy verwachtingen en ervaringen leiden tot een perceptie van de organisatie, die leiden tot bepaalde houdingen, waarna ze uiteindelijk mijn gedrag kunnen bepalen. Wat ik hiermee wil laten zien, is dat het cruciaal is dat je als organisatie hier bewust van bent en kan excelleren door bijvoorbeeld een goede organisatievisie te ontwikkelen en te behouden. In verdere blogs zal ik hier dieper op in gaan.


Door mijn eigen positieve employee experiences tot nu toe, krijgt mijn (werk)gedrag een positieve boost. Hierdoor ervaar ik elke dag opnieuw de drive om McCoy verder te laten groeien, wil ik mooie projecten gaan draaien met klanten en mij inzetten om McCoy echt McCoy te houden! 

Ben je net zoals ik enthousiast geworden en wil je eenzelfde employee experience hebben? Stuur gerust een mailtje en wellicht kun je ons team komen versterken: jens.snuverink@mccoy-partners.com

Kijk ook eens naar deze vacature; misschien kunnen we elkaar binnenkort eens spreken!